Hemma igen!

Halloj!

Då var första dagisdagen avklarad, känns mycket skönare nu... Känns ju fortfarande konstigt men nu har jag ju sett avdelningen och en fröken som hon ska vara med så nu är inte allt lika främmande i alla fall. Vi kom dit lite tidigt, en kvart för att vara exakt men vi fick komma in i alla fall. Dagisfröken tyckte att vi skulle ha en mjukstart, att jag kunde få sitta med på golvet dom första dagarna. Inte leka så mycket men om Isabella ville sätta sig i mitt knä så var det ok! Då blev jag LÄTTAD, för hon är inne i en mamma o pappa period just precis nu!

När vi kom till dagiset så började hon att undersöka alla saker på en gång. Hon tyckte att det var jätte skojjigt, ända tills den andra flickan som skulle skolas in kom dit, då blev Isabella lite blyg, men vi får hoppas att hon är lite modigare i morgon...

Den andra flickan heter Nathalie och hon har en mamma som är synskadad, ser bara ljus och mörker. Jag blev så himla imponerad, för trots att hon var synskadad så märktes det knappt, hon var sminkad och jätte vacker (jag säger inte att man inte kan vara det för att man är blind). Hennes ögon var precis som vanligt, förutom att hon liksom kollade rakt fram bara. Men annars var det helt som vanligt. Hon klädde på sin dotter som om hon aldrig gjort annat och var jätte duktig!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vissa människor är helt otroliga, de lär sig leva med sitt handikapp! Det är strong tycker jag, en stor idol för mig!
Kul att första dagen gick så bra!

2007-12-05 @ 11:54:28
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Charlotte

Oj vad imponernade =) Sånna människor borde verkligen få ett pris eller nått. Att de klarar så mycket!
Skönt att de känns bättre nu då?!
Kram

2007-12-05 @ 12:47:35
URL: http://charlotte87.blogg.se
Postat av: Sandra

Sandra är storlt över er båda, nu är första dagen på dagis gjord! Det är alltid så när man ska anpassa sig efter nya saker.. det blir ångestladdat och man vill inte alls.. men det måste ju ske.. du ska se att det blir lättare med tiden! Jag kommer nog också ha svårt för det där.. usch.

KRAM
S

2007-12-05 @ 13:12:25
URL: http://sandraholmberg.blogg.se
Postat av: Patricia

Härligt att allt gick bra! :D Vad var det jag sa? ;) hehehe.

2007-12-05 @ 13:20:14
URL: http://PATRICIAAS.blogg.se
Postat av: Patricia

Svar: Åh, tack. Men jag håller med, han är sötare.. Hihihi. :]

2007-12-05 @ 13:20:59
URL: http://PATRICIAAS.blogg.se
Postat av: Patricia

Svar: Ja, alldeles för otacksamma. Vi ska vara tacksamma att vi ens finns vid liv, typ. xD

2007-12-05 @ 13:25:28
URL: http://PATRICIAAS.blogg.se
Postat av: bella

jag måste fråga lite saker.
sen ni fick Isabella hur mkt "kostar" hon per månad ungefär?
hur va hemskt det där lät. *sorry*
Vi planerar som sagt men måste kolla ekonomin allra först och eftersom jag kommer börja plugga efter att jag vart mammaledig så blir det inte mkt pengar på min sida men en heltid hos samuel.
Tänkte eftersom vi är lika gamla och inte jobbat sååå många år sen vi tog studenten.
Vad får man (på ett ungefär) när man är mammaledig?
Jag förösker hitta bra sidor men utan lycka.
Att diskutera med föräldrana är inget som är på tal ännu direkt. :)
Lycka till med dagis inskolningen =)

2007-12-05 @ 15:00:21
URL: http://ellabay.blogg.se
Postat av: Jessica

Skönt att det gick bra på förskolan! Blir nog ännu bättre imorrn ska du se!

Jaa, jag har lite julkänsla, fast ändå inte. Har så mycket annat att tänka på också ju. Men som du säger, när granen är på plats lite innan jul då kommer nog julkänslan för att stanna. Snö kanske i dagsläget är för mycket att be om, ett tag sedan jag upplevde en vit jul nu faktiskt...

Ja, det är skönt att vara lite ledig mitt i veckan så här. Jag har utnyttjat dagen och lånat massa barn- ungdomsböcker jag ska ha läst i min kurs. Läst i massor och bara myst från det att jag kom hem från biblioteket! Riktigt trevligt! Tagit mig i genom lite allmän kurslitteratur också mellan den sköna läsningen, bra jobbat av mig..hehe..
Mysigt att du kommer ha en vardag ledig med lillan varje vecka!

Ha en trevlig kväll!

2007-12-05 @ 17:53:00
URL: http://ikkas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0