Fortsättning på mina frågor!

Som vanligt så ska jag be om ursäkt för mina långsamma svar på era kommentarer.. Jag ska försöka ta nån lite då och då nu och dom jag inte hinner med får jag ta i kväll när Isabella har somnat! =)



Innan jag går för att umgås med min lilla underbaring så ska jag ställa några frågor idag igen! Jag tyckte att det var så roligt att läsa! =)



1. Vad jobbar du med? Vilken utbildning går du eller vilken utbildning vill du gå?


2. Trivs du med det du gör? Annars, vad vill du göra i stället?


3. Hur mycket pengar lägger du ner på shopping till dig själv varje månad, så som kläder, smink o.s.v?

Hoppas att lika många vill besvara mina frågor idag...  =)

Kommentarer
Postat av: Mizca

Jo precis. man kan ju köpa en ferrari om man har obegränsat med pengar.. hehe.
Svarar på dina frågor senare =)

2007-11-21 @ 16:42:43
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Mimmi

Okej =) Ja vi har också varit på Gran Canaria. Vi var där förra året och visst var det mysigt men det skulle vara kul att testa på något annat denna gången. Det finns ju så mycket att upptäcka! =D Var på gran canaria var ni? Vi var i puerto rico =) Kramar

2007-11-21 @ 16:44:08
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: maria

jag läser till fastighetsmäklare.. känns rätt just nu, för om ett halvår kan jag börja tjäna pengar! =) Varmt välkommet! Alltså som student, som bor själv utan bostadsbidrag blir ekonomin knaper! men hmm.. kanske 200-500 kr.. (det är skit!=P)

2007-11-21 @ 16:46:32
URL: http://sommarmaria.blogg.se
Postat av: emelieu

1. jag jobbar inte, men ajg pluggar samhälle - ekonomi på gymnasiet :D

2. jaa jag trivs men skulle vilja jobba faktiskt, haha

3. asså har ju inte så mycket inkomster och spendera men det blir en del :P

2007-11-21 @ 17:15:53
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Sandra

Mera frågor, vad roligt!!

1. Jag läser samhäll-samhäll sista året i gymnasiet och på helgerna jobbar jag numer på VTD kundtjänst (Västsvensk tidningsdistribution) svårt att stava.. där jag får ta emot samtal från preumeranter av olika tidningar som GP, SVD, och massa fler dagstidningar. De ringer in om olika saker tex. om de inte fått sin tidning eller om den är försenad mm. (det är den vanligaste orsaken) Samspel mellan oss och tidningarna samt buden är viktig!

2. Hm.. jobbet trivs jag med.. utbildningen.. ibland, ibland inte. Önskar många gånger att jag gick någon mer teoretisk linje då det är tungt att plugga så mycket fakta. Men å andra sidan har jag ingen aning om vad jag vill bli men är inriktad på juridik eller socionom, då är inte en gymnasieutbildning inom tex friös en lämplig bakgrund, går går det ju.. men ja..

3. Hur mycket pengar lägger du ner på shopping till dig själv varje månad, så som kläder, smink o.s.v?

Eftersom jag studerar så har jag inte så mycket pengar att röra mig med, får göra det bsta av situationen och det slutar alltid med att jag använder upp de 2.300 jag får (studiebidrag + underhållsbidrag av pappa) även om jag mpnga gånger försöker spara. Sedan älskar jag mycket "materielt" typ filmer, inreding (saker till mitt rum) osv, lägger ner en del pengar på det också. Men nu när det trillar in lite extra kommer det säker gå åt lite mer men skall även försöka spara, det är hög tid ör det. STudenten i maj kommer bli en kostsam månad med kläder, resa osv!

Måste säga en sak till. Blädrade igenom hela din blogg förut i min pluggpaus.. alla dina gamla inlägg och jag måste verkligen säga att jag älskar den bilden på dig och Bellis "Mor och halv dotter!" postad i augusti, så vacker du är! Det var kul att se alla korten på henne, så många jag missat! Så läste jag även "När jag blev mamma".. det berör. Hoppas kvällen blir lugn och skön.. och det där med urinvägsinfektion är ett helvete. hoppas det blir bättre snart! Nu är min pluggpaus över igen :P

Kramisar
S

2007-11-21 @ 17:17:22
URL: http://www.nogg.se/sandrahelenaholmberg
Postat av: carro

Jag pluggar till lärare, för tidiga år.. 3:e terminen. Jag trivs väldigt bra med det! Den sista vet jag inte, men mycket.. shopping är bland det bästa jag vet, så nästan alla mina pengar går dit.. Va ska du själv börja jobba med nu då? kram

2007-11-21 @ 17:36:37
URL: http://carroat.blogg.se
Postat av: Rebecca

Jag studerar till lärare och trivs jätte bra med det, men längtar ut till arbetslivet. Är fattog student, men lägger nog ändå ca 1000 kr i månaden på shopping. Mer har jag inte råd med, för då blir det luft till middag ;)

2007-11-21 @ 17:54:32
URL: http://glooria.blogg.se
Postat av: Heidi

Jobbar som kock och gick Hotell & REstaurang utbildningen på gymnasiet. Skulle hellre vilja jobba med barn just nu, och samtidigt kombinera de ihop med matlagningen. Det är nog min yrkesdröm just nu! : )
Lägger nog också ca 1000 kr på shopping i månaden. Ha de bra ikväll! Kramar

2007-11-21 @ 18:22:56
URL: http://lillhedda.webblogg.se
Postat av: Mizca

Aha, ser nu att du kanske menade att man skulle svara på dina frågor här, men jag gjorde det i min blogg. Går nog lika bra för jag har ju länkat hit till dej =)

2007-11-21 @ 18:56:43
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Hanna

1. just nu går jag i skolan men när jag börjar gymnasiet skulle jag nog vilja gå mediaprogramet, som fotograf.

2. nja, tycker inte direkt att skolan är så speciellt rolig. jag skulle helst vilja jobba med något roligt, men skolan är ju grunden till ett bra jobb, så det är vell bara att hålla ut och försöka kämpa på.

3. det är helt olika från mådan till månad. nu på sistonde har jag sparat till en kamera så det har inte blivit så mycket shoppa.. men annars är det allt från 50 kr till 400 kr. jag är en budgett människa och gillar inte att köpa dyra saker för mina egna pengar, jag är lite snål av mig :) hihi

kram!

2007-11-21 @ 18:59:08
URL: http://thehanna.blogg.se
Postat av: Ingrid

1. går fortfarande i grundskolan XD
2. ?
3. olika, 200- 1000 kr

2007-11-21 @ 19:10:29
URL: http://svartvitnagellack.blogg.se
Postat av: tilda

1. Går i skolan
2. Nää hah ;D
3. Kanske typ 400

:) Massa kram

2007-11-21 @ 19:45:45
URL: http://aouch.blogg.se
Postat av: Mia

1. jag går sista året på grundskolan. Sen jobbar jag som servitris på en restaurang på söndagar.
2. jag trivs med det jag gör fast vill inte jobba med det jag gör alltid.
3. Jag lägger ner nästan hela min lön vilket är ca 1000:-/mån

2007-11-21 @ 20:51:48
Postat av: Anonym

Jajamän jag har körkort. Tog det april 2004, en solig vårdag ;)
Hur långt har du kommit då?

1. Jobbar på Posten som cyklande stadsbrevbärare, lantbrevbärare och i Postcenter.

2. Jag trivs just nu iaf, och har ingen aning om vad jag vill jobba med i framtiden.

3. Verkligen inte mycket! Handlar kanske 1-2 ggr om året och då blir det kanske för en 1000-lapp per gång.

2007-11-21 @ 21:00:18
Postat av: Ida

Det där var från mig..

2007-11-21 @ 21:00:58
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Anonym

just nu är jag sjukskriven men har läst internationells relationer i två år och vill gärna läsa till tandsköterska.

2, ja.. men självkalrt vill jag ju börja jobba så småningom när hälsan vill och orkar.
3. mellan 1000-5000kr i mån. beroende på humör och så..

hoppas det går bra med tranbärsjuicen skriv om det funkar=)

ocxh så vill jag ju se dina svar på frågorna du ställt=)

2007-11-21 @ 21:20:48
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: isabella

ja då har du nog det tyvärr :( inge kul alls.
frågorna kan jag besvara

1. jobbar som barnskötare i ålder 1-4
2. ja jag trvs, vissa dagar trivs jag inte men det är vad jag vill jobba med
3. alldeles alldeles för mkt!!!

2007-11-21 @ 21:29:08
URL: http://ellabay.blogg.se
Postat av: emelieu

ah den är bra, bred så jag kan läsa vidare till massa saker ;D

2007-11-21 @ 21:37:51
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Charlotte

Jo nu börjar de ju bli dags faktiskt men är så trött att jag knappt orkar :/ Kul med alla dina frågor, man kanske skulle börja med sånna tävlingar =) HihI!! Sov så gott sen!!

Puss O Kram

2007-11-21 @ 21:45:46
URL: http://charlotte87.blogg.se
Postat av: Sanna

1. Jag pluggar ekonomi på högskolan sista året. Det är jätte kul tycker jag, men snart dags att gå vidare och börja jobba.

Jag jobbar på Swedbank också, där jag hjälper kunder med olika ärenden. Ja ni vet vad man gör på banken.

2. Jag trivs jätte bra med det jag gör, men hade velat resa mer annars är jag nöjd.

3. Jag tycker att jag förbrukar mycket pengar på kläder. Jag jobbar ju vid sidan av så det blir en del att röra sig med. Men ungefär 4000-5000.
Har tänkt att börja spara mer.

2007-11-21 @ 21:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0