Päls!

Denna text är kopierad från Anna som hade som önskemål att jag skulle göra detta inlägg och det kan man väll inte säga nej till?? Men jag varnar er för en mycket hemsk film!!



KÖP INTE ÄKTA PÄLS!image132 
Välj FUSK-PÄLS om du nu ändå måste ha en päls!!
Öppna ögonen!

Pälsindustrin dödar varje år över 40 miljoner djur - enbart för sin päls skull.

I tex. Asien finns det ställen där man inte ens dödar djuren innan man flår dom. Man flår dom levande (se filmen nedan), man undviker att döda djuren för att inte pälsen ska skadas. Och om de blir dödade innan görs det ofta på långsamma och gryma sätt för att pälsen ska ta så liten skada som möjligt!

Här hemma föds det varje år upp runt 1,3 miljoner minkar på pälsfarmer, och några tusen chinchillor och kaniner. Runtom i världen produceras varje år omkring 25 miljoner minkskinn och fem miljoner rävskinn...

Några exempel på antal djur för att göra EN päls:
Hund eller räv 15 - 30 
Katt: 20 - 30
Säl 6 - 10 
Kanin 30 - 200
Mink 30 - 70


VARNING för känsliga.
Är du stark nog att bära päls? Då är du nog också stark nog att kunna se igenom HELA filmen om vart den kommer ifrån. VARNING MYCKET hemska sceener!!!

Jag började gråta när jag såg dethär och mådde väldigt illa..Många väljer nog att inte se filmen, för att slippa se djuren lida. Men jag anser att det rent av är nyttigt att se det, man väcker sån stark vilja insom sig att vilja hjälpa till och göra något åt denna fruktansvärda tortyr!! Det pälsaffärerna inte visar!

 



image133 När du läst och sett detta så uppmärksamma även detta i din blogg!! Hjälp till att få upp ögonen för detta!

Djuren kan inte välja. Det kan du.
Bojkotta PÄLS!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Usch, har sett de innan, hemskt är de! Använder då verkligen inte päls!

2007-11-29 @ 22:36:51
URL: http://lillhedda.webblogg.se
Postat av: Emma

Jag har skrivit om detta i min blogg, var det okej om jag tog lite fakta av det du skrev? jag började faktiskt gråta när jag såg videon.

2007-11-30 @ 09:00:52
URL: http://www.eees.blogg.se
Postat av: Annica

Fy så hemskt. Ja tårarna gick då inte att hålla tillbaka.usch

2007-11-30 @ 09:06:30
URL: http://annica123.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0