Isabella satte i halsen..

Nu har vi ätit middag.. Pappa kom hit och hämtade mamma så jag sa åt dom att stanna på middag.. =)
Det uppskattades eftersom mamma ska åka och jobba natt snart.. Hur ska hon orka det efter en dag med min lilla vilde?! Usch idag vid middagen så satte Isabella i halsen, riktigt ordentligt! Som tur e så ordnade det till sig själv! Det har hänt en gång förut och då var jag tvungen att hålla henne upp o ner o typ skaka henne..
Jag vet, väldigt oproffsigt men vad gör man när stunden är inne och man inte vet vad man ska göra för att hjälpa henne!!? Om det är någon som vet vad man ska göra när ett barn har satt i halsen så svara gärna!!?
Det enda jag vet är att man INTE ska göra som på vuxna.. =/

Nu springer Isabella omkring här och river papper i små små konfettibitar.. Hihi..
Vi ska alldelles straxt bada..

Kommentarer
Postat av: A-L

Usch va hemskt! jag har hört att om småbarn sätter i halsen skall man slå dem i ryggen inte som en dunk rakt i ryggen, men som en puff nerifrån & upp..Något liknande iaf.

2007-10-01 @ 20:20:47
URL: http://lentzu.blogg.se
Postat av: elin

Man ska lägga dem över knäet och dunka dem i ryggen. Och skulle man nu vara tvugen att köra mun-mot-mun (om man inte får ut det som sitterfast, man kan ju alltid trycka ner luft så barnet inte kvävs) så måste man komma ihåg att blåsa lätt. Finns föräldrar som av misstag blåst sönder lungorna på sina barn då de försökt rädda livet på dem. Tragiskt.

2007-10-01 @ 23:32:22
URL: http://elinqvale.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0