Puk koden

Igår ringde jag till comviqs kundtjänst angående min pinkod! Jag råkade nämligen blockera pinkoden till telefonen så jag behövde pukkoden! =)

En ung kille med utländsk ursrung svarade.

Jag: Ja hej, jag heter Anna, jag har råkat blockera min pinkod.
Han: Aj då!
Jag: Haha, aa så kan det gå, kan jag få pukkoden av dig?
Han: Nä nu är det bara att slänga sim kortet!
Jag: VA!? Är det sant?
Han: Hahahaha, nej ta det lugnt, jag bara skojja!
Jag: Hehe, jag tänkte väll
Han: Då kommer jag att ställa lite kontrollfrågor, vad har du för personnummer?
Jag: Svarar på hans fråga
 
Han: Ja det ser ut att stämma bra! Vilken adress bor du på?
Jag: svarar på hans fråga, men hade inte adressändrat än så jag svarade fel.
Han: Aha, det står det inte här, här står det södr...
Jag: Ahaa, men jag flyttade för 1½ månad sen.
Han: Jaha då kanske det är dags att göra en adressändring!? Hehe, vill du göra det?
Jag:Ja tack, och rabblar min nya adress.
Han: Okej, men då provar vi en annan kontrollfråga då! Hur mycket var din senaste faktura på?
Jag: Ingen aning, jag har via autogiro så jag lägger knappt märke till det! Men kan det ha vart 97 spänn eller nått sånt?
Han: Haha, jaha då vet jag inte vad jag ska fråga!?
Jag: Men ska jag logga in på min internet bank och kolla då?
Han, Nä, det behövs inte, har du papper och penna?
Jag: Nej, men det kan jag fixa!
Han: Ja visst!
Jag: Nu har jag!
Han: Kolla så att pennar fungerar, det brukar den aldrig göra!
Jag: Haha, jag gjorde precis det!

Sen rabblade han upp min pukkod och bad mig upprepa!
Så nu har jag en mobil igen!

Hmm, inte mycket vettigt som sades i det samtalet men jag fick ändå två saker uträttade! =)
Det var riktigt roligt att prata med honom, kan inte flera vara så där skämtsamma, det blir så mycket roligare att ringa då! =)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ne usch vi hade inte alls bra i skolan, eller såklart ibland var det ju så men inte alltför ofta. Visst vet precis hur det känns att köra båda vägarna, min älskling har inte heller körkot än, men vi har ju inte alls lika långt som ni!! Men börja du bearbeta honom nu så nu kommer dit innan jul, för det finns sjukt mycket julsaker och julklappar till Bella :D
Hoppas det går bra!! :D
Stor Kram! Tur det gick bra för mobilen också ;)

2007-10-23 @ 09:15:03
URL: http://charlotte87.blogg.se
Postat av: Helena

Godmorgon! Ha en jättebra dag!

2007-10-23 @ 10:30:18
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Ellinor

haha fan vad taskigt att skämta sådär!

2007-10-23 @ 11:03:21
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Sabor

Ha ha vad kul ;)

2007-10-23 @ 11:03:37
URL: http://sabor.blogg.se
Postat av: Mimmi

Haha ja han verkar ha varit en kul typ ;D Skönt att det fixade sig i alla fall =)
Hahaha ja ni kan ha bella som julgran xD Vi är lite oroliga över att misse kommer klättra i granen om vi köper en.. hmm får se om det går att få pli på honom sen ;) Kraam

2007-10-23 @ 13:52:47
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: Malin

Åh, det låter mysigt. Tycker inte heller om lax så jag förstår honom! ;P Jadu, kom precis hem. Tänkte jobba lite och sen blir det väl Prison Break som vanligt! ^^
Kul samtal förresten! hehe..

2007-10-23 @ 14:09:11
URL: http://xxmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0