När jag blev mamma

Jag har fått ett förslag att göra ett inlägg om när jag blev mamma! Det är många som undrar hur gammal jag var när jag blev mamma och hur gammal Isabella är nu! Jätte kul att ni frågar!

När jag blev mamma så var jag precis 20 år fyllda och det är snart 15 härliga månader sen (Isabella föddes den 10 Juli 2006)

Någar dagar efter hennes födsel så skrev jag en förlossningsberättelse i min blogg på familjeliv så jag lägger in den också!

Så kom den dagen!!
Satt i soffan hemma hos mina föräldrar å kollade på fotbolls vm söndagen den 9/7.. Helt plötsligt så gick vattnet, jag blev givetvis chockad eftersom att jag bara var i vecka 37+5.. Ringde i alla fall förlossningen och åkte in för en undersökning.. Eftersom värkarna inte hade satt igång så blev jag hemskickad igen.. Kl 06 ungefär på måndagsmorgonen den 10/7 åkte vi in igen för då kom det ganska täta värkar och jag stod inte ut att vara hemma längre.. Dom gjorde lite koller igen å kollade så att allt var bra, sen a barnmorskan att vi skulle försöka promenera och äta lite och komma tillbaka vid 08.30 tiden.. vid 09.20 ungefär så skulle barnmorskan känna hur mycket jag var öppen.. Hon såg lite tveksam ut och till slut sa hon: - Jag tycker att jag känner en liten fossing här! Hon gick å hämtade en annan barnmorska som fick känna ,hon kände samma sak, men för att vara säkra så kom det en läkare och gjorde ultraljud.. Mycket riktigt, fötter och rumpa neråt!! Å då blev det ju förstås ändrade planer.. Akut kejsarsnitt eller föda vaginalt som innebar stora risker för både mig och barnet..
Jag tvekade inte en sekund.. Det fick bli ett kejsarsnitt..
Jag var mycket rädd och besviken!
Fick en tid för snittet kl. 10:30
Det kändes som en evighet att vänta tills dess, men sen var det dags.. Blev inkörd till oprationen där det stod en massa duktiga läkare å allt vad det var.. :D Dom var verkligen proffsiga,kände mig så mycket lugnare när jag fick träffa alla som skulle hjälpa oss att förlösa vårat barn.. Det var nog runt 10 personer i rummet..
Hade lite problem med att få in bedövningen i ryggen så det blev ju några stick kan man säga.. Men när den väl hade verkat så kände jag inge mer smärta, däremot kände man fortfarande beröring!! Kändes ganska obehagligt när man kände hur dom bökade omkring i magen på mig.. :(
Å ännu värre var när man hörde att dom klippte å hade sig!!
Hur som helst så fick jag väl lida en liten stund, men några minuter senare vände allt!!! Lilla Isabella kom till världen!! Den lyckan när man får höra å se sitt barn första gången, det går faktiskt inte å beskriva!! Det e så himla underbart!! Gråter fortfarande ibland när jag tittar eller tänker på henne!! Hon e vårat allt å vi älskar henne så otroligt mycket!!!!

När Isabella kom till världen så vägde hon 3405 gram och var 45 cm lång..
(skrevs den 14 Juli 2006)

Kan tillägga att Nicklas var i Skåne och jobbade när vattnet gick så det var bara för honom att gasa hem! =)


Kommentarer
Postat av: carro

Åå kul att läsa.. Förstår att de måste vara underbart med en liten dotter! Sov så gott på er! :)

2007-09-27 @ 22:17:48
URL: http://carroat.blogg.se
Postat av: anna

en berättelse fylld av kärlek från början till slut =)
kram

2007-09-27 @ 22:28:46
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Isabelle

Ohhh så du la in ett
inlägg iallafall om hur allt gick :D gud vad härligt! :D
Gud vad underbart det lät när du beskrev känslan! aww så gosit! :D
Vad jag gör? hmm, min fianceee e borta hos sin pappa inne i stan, för hans bror fyller 20 om nån dag, så ja e själv :D haha ja älskar o va själv ibland, o snart ska ja titta på The notebook :D
vad ska du göra? Mysa kanske?
kram
isabelle

2007-09-27 @ 22:33:06
URL: http://saberi.blogg.se
Postat av: CajsaFelicia!

Då va jag i koratien o seglade. Men måste man inte göra kejsarsnitt om vattnet går? :O Eller är det bara extra skydd?

2007-09-27 @ 23:19:02
URL: http://cajsafelicia.blogg.se
Postat av: Evelina

å så mysigt =) då är hon född dagen efter vår förlovningdag och blivande bröllopsdag =)
kram

2007-09-28 @ 09:42:04
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0