Vad göra utan nässpray?

Då har vi även fått denna dag att gå! Vi smög ut en liten stund på eftermiddagen, när vi började klättra efter väggarna här hemma... Tog mormor och fika med oss till parken, så fick Bella leka en stund och dra i sig en nypa frisk luft!

När vi kom hem igen byggde vi med lite lego och sedan när mormor åkte hem igen så var det dags för mig att laga middag. Köttfärssås och spagetti blev det idag.

Efter middagen tog jag och Bella ett långt bad för att sedan plocka undan alla leksaker och krypa ner i sängen. Hon somnade vid 8 tiden efter lite hostande och snörvlande...

I kväll har hon gått och sagt "Bejja inte bla" flera gånger och lutat huvudet mot sängen. Så när jag frågar om hon har ont någon stans, pekar hon på sin hals... och vilken hosta hon har! Man hör hur den riktigt skär i halsen, så kan hon pipa till ibland för att det gör ont! Stackars liten.

Och till mig då.. Har satans ont i halsen, täppt som sjutton i näsan och även jag har en hosta som skär i halsen! Stackars mig. 

Mitt problem är att jag inte får använda nässpray eftersom jag är gravid!
Hur fasen ska jag kunna sova då?
Om det skulle råka trilla in någon här som vet någon mirakelkur mot nästäppa, glöm inte att avslöja den för mig då innan du går igen! Så besparas jag en natts sömn.. =)

I morgon kommer Nicke hem. Så i morgon bitti ringer jag till jobbet och säger att jag kommer på Fredag. Det blir nog finfint det tror jag...


Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Är du gravid? :O Visste jag inte, så jag säger grattis nu då! GRATTIS!



Koksalt lösning kan kanske funka istället för nässpray?

2008-08-20 @ 22:10:36
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Kikar in..grattis till kommande syskonet! Våra små är 19 mån och 4 mån gamla. Får jag fråga hur du gör för att vattenmärka dina bilder???

2008-08-20 @ 22:35:56
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: ME&MY

skulle precis säga de; testa koksaltlösning.

Grattis till syskonet i magen!

(kikar in från idas blogg)

2008-08-20 @ 23:06:12
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Svar: Tyvärr förstog du inte riktigt ironin i alla fall, men det gör inget. För det va inte den enklaste. Ska förklara, jag kallar mig just nu Grymt tråkig person. Det finns ju han Tobias som bloggar som Grymt rolig person, menade det som om det va han som skrivit kommentaren. Vilket det egentligen antagligen inte va...

2008-08-20 @ 23:06:53
URL: http://theartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0