Idag på körskolan!

Oj vad det är svårt att hinna med bloggen nu för tiden! Eller snarare så la jag ner för mycket tid förut...

I alla fall...

Idag när vi vaknade i morse så mådde vi piss hela familjen.. LYCKAT!! Isabella har feber och är dålig i magen, så hon har varit hemma idag från inskolningn på dagis och blir hemma i morgon också tyvärr! Jag och Nicklas vaknade olyckligtvis med sprängande huvudvärk, jag höll på att kräkas flera gånger så någon frukost var det inte att tala om en en gång! ÄNDÅ så tog jag mig till körskolan, jag SKA ha mitt körkort och det är så fort som möjligt så jag ville inte heller missa lektionen, plus att jag inte ville riskera att betala lektionen, lite svårt att få tag på en ersättare samma morgon som lektionen är på... Väl där, 3 minuter sen idag så ringde dom precis när jag var utanför och undrade vart jag hade tagit vägen (jag är alltid där ca 15 min innan jag börjar).. Då sa jag titta ut så ser ni mig nu och så gick jag in...

Då var det fort iväg och köra.. Det gick jätte bra idag med, det gick så bra att han drog ner på en enkel lektion innan jag ska börja med dubbellektionerna.. Nu har jag en till enkel lektion och sen blir det dubbla, har redan bestämt tid för 4 dubbellektioner och alla 5 lektioner har jag inom loppet av en månad... Känns verkligen som att det går undan nu och det är så kul! =) Måste dock ut och mängdträna med min pappa, det har jag varit dålig på!

Haha, jag har kommit på mig själv att komma med bortförklaringar när jag är ute och kör och gör fel... "Men jag tänkte att kanske.. bla bla bla..." Idag kom jag på mig själv och sa att "Fan, jag vet inte vad jag tänkte" Äsch! Så länge det bara handlar om små grejjer kan man väl få komma med små bortförklaringar!?
Min lärare sa det att " Jag är van att höra bortförklaringar hela dagarna" och skrattade...

Vi började även att prata om huvudvärk under lektionen eftersom att jag hade ont just där, då sa jag "pannknack" som jag säger när jag säger att jag har ont i huvudet.. Det enda han reagerade på var just det uttrycket... "Pannknack, det är ju mitt ord" sa han... Jag: "Nä du, jag skulle inte tro det, för det är mitt ord!"
Så fortsatte det tjafset en stund, sen sa han att " Är det så att du skulle ha så ont i huvudet igen så får du höra av dig så fixar vi det på nått vis, du behöver inte tänka på pengarna, det ordnar sig"
Kändes ju skönt att höra men jag hoppas att det inte händer igen, vill inte missa nån lektion! =)

Lektionen var för övrigt rolig som vanligt och vi hade massor med skoj att prata om under lektionens gång! Haha, det lär ju knappast bli nån pinsam tystnad i alla fall.. NÅGONSIN.. Haha

Efter lektionen så hämtade Nicklas och Isabella mig och sen har vi mest tagit det lugnt och det har hjälpt i alla fall min huvudvärk att bli mycket lindrigare.. SKÖNT! =)


Det där med pannknack förresten! Jag vet att det varken är hans eller mitt ord men eftersom att det inte är ett så vanligt uttryck så reagerade han på att jag också sa det, han vann i alla fall över mig med tanke på att han är dubbelt så gammal.. Så han fick vinna som tröst för det! =)



Vad långt det blev nu! Nu ska jag göra middagen! Pasta Carbonara blir det här idag! =)

Kommentarer
Postat av: Annica

pannknack har jag aldrig hört tidigare...skallebank heter det för mig..=)

2008-01-10 @ 17:58:27
URL: http://annica123.blogg.se
Postat av: Charlotta

Åååh, gud vad duktig du är som jobbar på med körkortet! Jag var nära (teoriprov och uppkörning kvar) men var så trött på det så jag la ner alltihop. Nu måste jag ta tag i det igen, men hur lätt är det med två knoddar (2 år resp. 7 månader).
Jag blir ju tok-inspirerad när jag läser om hur duktig du är! :-)

2008-01-10 @ 21:27:04
URL: http://UrLottasSynvinkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0