Missförstånd med körskolan!

Igår hade jag sån fruktansvärd huvudvärk igen så jag orkade inte uppdatera nått i bloggen eller svara på kommentarer... Jag hade sån huvudvärk att jag nästan kräktes igen, höll typ på att svimma på tåget när jag åkte hem från SÖS (södersjukhuset) Fy, det var verkligen inte kul!

Kan ju berätta lite snabbt hur allt gick igår då! Jag börjar med körlektionen!

Vid 12.00 igår så begav jag mig till tåget och åkte till Haninge Centrum, där skulle jag i lugn och ro hitta en present till Linn och Johans lilla dotter.. När klockan var 12.37 så rinde min mobil...

Jag - Ja det är Anna
Min lärare - Ja hej det är ....... från Grönlunds trafikskola!
Jag - Heej (med osäker och lite pipig röst)
Min lärare - Vart är du någonstans?
Jag - Öh, i Haninge centrum, vaddå då?
Min lärare - Har inte du glömt nåt?
Jag - Näe vad skulle det vara?
Min lärare - Du ska ju köra med mig nu! Eller rättare sagt för 7 minuter sen!
Jag - Näe det är väl 13.15 jag ska köra med dig?
Min lärare - Neej
Jag - FAAAAN!
Min lärare - Är du själv i centrum eller har du ditt barn med dig?
Jag - Jag är själv!
Min lärare - Okej, men skynda dig hit då så hinner vi köra en liten stund!
Jag -Okej (med en besviken röst)

Jag kunde inte riktigt släppa det där så jag tog upp mitt lilla kort som reseptionisten hade skrivit min tid på och mycket riktigt.. Där stod det 13.15 som jag sa!

Medans jag skyndade mig till körskolan så ringde jag upp reseptionisten...

Jag - Är du sääääker på att det står att jag ska köra 12.30 för i mitt ehhm hmm ehhm Kort, i mitt kort så står det att jag ska köra klockan 13.15
Reseptionist - Jaha, okej, då ber jag om ursäkt för då har jag blandat ihop det, men kom hit i alla fall så fixar vi med dina pengar sen.
Jag - Ok, hejdå

När jag kom till körskolan så stod min lärare och reseptionisten utanför, hon tog mitt tidkort och sa att, "kör du den tid som  är kvar på lektionen, du behöver inte betala för det! Du får det gratis!"
Jag blev ju överlycklig, "Oh gratis, härligt" =)

Men jag kan säga att jag hade inte velat betala den lektionen för jag blev så stressad så jag lärde mig INTE mycket! Det blev lite slarvfel men annars gick det bra!

Efter lektionen så gick jag tillbaka till centrumet och köpte en body och ett par byxor till bebisen!

Kommentarer
Postat av: Malin

jobbigt med missförstånd :/

2008-01-16 @ 11:38:59
URL: http://xxmalin.blogg.se
Postat av: Charlotte

Vilken förvirring - men gratis är alltid trevligt!

2008-01-16 @ 17:40:06
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0