Bella Bus ska bli storesyster!

OJ vad länge sen det var som jag bloggade nu! Helt sjukt länge, så nu tänkte jag göra åtminstone en uppdatering! ;O)

Har fått lite ny design på bloggen också. Jag är verkligen helnöjd! Den duktiga designern är Mimmi.

Har även en annan rolig nyhet att berätta! Isabella ska bli storesyster! (om allt går som det ska). Jag går snart in i vecka 9 och det finns ingen tvekan om att det ligger någon och gror inne i magen för mitt nya hem är nu inget mindre än självaste TOALETTEN! Jag kräks och kräks och kräks!

Inskrivning hos mödrarvården sker nästa Onsdag och då hade jag tänkt att prata om att få träffa en läkare. Men i morse då jag återigen fick ringa jobbet och säga att jag inte verkar kunna komma så kände jag att jag inte orkar vänta i en vecka till (har fått ringa till jobbet 2 gånger nu på en vecka p.g.a att jag inte kommer iväg). Då jag ringde i morse så började jag gråta i telefonen, jag kunde inte hålla emot för jag tyckte det var så pinsamt och allt kändes så hopplöst så nu ska jag träffa en annan läkare redan i eftermiddag.
Vi får se vad han säger då, barnmorskan jag pratade med på MVC tyckte att det enda rätta var stolpiller av nåt slag (så att jag inte spyr upp tabletterna) och en sjukskrivning så att jag får vila.
Dessvärre är jag inte så säker på att läkaren tycker likadant! =/

Jag har aldrig varit sjukskriven förut och har aldrig ens försökt men att må så här illa och jobba, det funkar bara inte! Jag får ju inte i mig nånting på dagtid heller... Först framåt eftermiddagen mår jag lite skapligare och kan äta lite...

Jag mådde jätte dåligt då jag väntade Bella också men då hade jag bara mig själv att ta hand om! Nu har jag ju lilla Bellis som är så mycket viktigare än mig själv!

Bara gnäll... antar att fortsättning följer... =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åååå GRATTIS Gumman!!! Va kul =)) Hoppas allt blir bra... Hur e d me lilla Bella?? KRAM

2008-06-17 @ 13:01:40
Postat av: Sandra

Åh, stort grattis :D

2008-06-17 @ 13:46:19
URL: http://saandramaaria.blogg.se/
Postat av: Linn

Men gud va roligt! :D Grattis! Nu måste du ju hålla oss lite uppdaterade :)

2008-06-17 @ 13:58:12
URL: http://shoppinggalenlinn.blogg.se/
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

GRATTIS! Vad roligt för er! :D Inte med illamåendet men med bebisen såklart ;) Håller tummarna för att allt går vägen! Massor med KRAMAR

2008-06-17 @ 14:45:32
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

STORT GRATTIS!!

2008-06-17 @ 17:01:38
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Satu

Hej lilla Mami &hearts:



Grattis grattis till dig och Niklas!! Och grattis Bellis som ska bli storasyster-Underbart!

Nååå nu du ser att jag faktiskt kan ta mej ett jobb som spåkvinna hihi





LEDSEN att du mår så illa gumman! Vilket gissel det är! det där vet jag allt om...



Här ska jag ge dig lite tips..vet ej om det är först gången du upplever sånt kraftig illmående,men man dör inte av tips!



Hoppas läkaren kan skriva ut Lergigan Comp till dig. Dom tabletterna är godkända o ofarliga att äta när man är gravid. Jag är vid det här laget expert på graviditetsillamående eftersom jag vid alla mina graviditeter mått så fruktansvärt illa och kräkts i från vecka 5 tom vecka 16,17 att jag tyvärr blivit så illa uttorkad så det slutade med inläggning på sjukhus inte en gång utan flera ggr!!!



Det enda som hjälper är nån annan sort som man tar i början som stolpiller..(kommer ej ihåg namnet) och när dom börjat hjälpa ,så byter man till dessa underbara Lergigan comp tabletter.(enda biverkningen är trötthet,men det kan hellre utstå än illamåendet och kräkningarna)



Nu är det så att frisk luft och små måltider OFTA hellre det än en stor måltid få ggr ...så alltså inte vänta... då mår du bara ssämre..inget stekt,friterad mat,det påverkar luktsinnet för mkt vilket leder till illamående.

Akta dig för parfymlukt,och cigarettrök. (ibland vill man bara klubba ned folk som precis har rökt (tur dom inte vet det)hehe men fy farao vad det stinker illa,och allra helst fimplukt!!

Jag kunde inte borsta tänderna med tandkräm utan att kräkas,det enda som funkade var den mildaste barntandkräm.. Kund einte använda parfymerade Schampoon,balsam,duschkrämer osv,utan att få riktiga kväljningar i duschen!! Och hårspray ska vi inte tala om! uäää Men det finns en räddning om det är så ILLA. Apoteket säljer parfymfria schampoon,balsam och hårspray! :D



Just det,kunde inte använda vanliga tvättmedel ,eller sköljmedel heller! Men det finns parfymfritt som funkade. SKONA!



Jo just det! Ha ALLTID med dig en citroni handväskan /vagnen och känner du nån lukt,så ta genast upp citronen och gnugga på skalet,så brukar det gå över. Citronen luktar så fräscht så det brukar vara en räddning..(iaf för mej)



Magnetband från Apoteket som man har runt handleden mot illmående/åksjuka funkade inte på mej,men har funkat på en del.. kanske värt att testa?



Akupunktur!! Din barnmorska kan säkert skicka dig till en,som kan lägga nålar mot det,det hjälper en del.



Sååå nu vart det mkt tips här gumman,hoppas du får användning utav nått som jag skrivit...:D



Puss och kram från oss



2008-06-17 @ 18:08:54
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Therese

Å, ett stort GRATTIS! Vilka glada nyheter, önskar er all lycka :)

2008-06-17 @ 19:33:35
URL: http://tezzas.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Men åh vad skoj! Grattis gumman! Hoppas att du snart börjar må lite bättre! Ta hand om dig :) Puss

2008-06-18 @ 08:46:31
URL: http://charlotte87.blogg.se/
Postat av: Anna

Jenny: Tack så JÄTTE mycket! Ja det blir nog bra, vi håller tummar och tår här hemma! =)



Med Bella är det bara bra! Hur är det med dina barn, er vuxna också så klart?! =)

2008-06-18 @ 13:43:38
URL: http://moranna.blogg.se/
Postat av: Katrin

Åhh vad roligt, GRATTIS!!=) Kul att du är tillbaka här också! Jag mådde också superilla när jag var gravid och spydde varje dag.. tyvärr kan jag inte komma med ngr bra tips direkt för jag testade nog allt och ibland fungerade de och ibland inte. Fast ngt som fungerade bra länge, vad gäller att få i sig nånting, var smörgåsrån, men absolut inte knäckebröd. Och nyponsoppa gick också ner. Två råd iaf =)

Men försök vila nu och ta hand om dig! Och grattis igen! /Katrin

2008-06-18 @ 22:13:51
URL: http://katrinsss.blogg.se/
Postat av: Malin

Byter ju ständigt blogg så är inte så säker på att du hänger med i mina svängar, hehe. Men men, här är jag iallafall!



Guud va roligt att du väntar bebis! Då gick det bra till slut =) GRATTIS!



Hoppas allt är bra!

Har saknat ditt bloggande..



Kram

2008-06-18 @ 23:04:43
URL: http://malinsh.blogg.se/
Postat av: Emelinda's blogg

GRATTIS :D



Jag bävar över att jag ska vara en sådan som blir illamående när jag en vacker dag är gravid. Jag får nämligen panikattacker av för långvarigt illamående :S Okej att må illa lite efter man proppat i sig för mkt mat osv, men på senaste tiden får jag panikattacker på bakfyllan för att jag mår så illa dan efter :S



Grattis ännu en gång! Hoppas du slipper illamåendet snart, att det bara är så här i början!!

2008-06-19 @ 19:39:16
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0