LÅNGfredag!

God kväll!

Nu sitter jag här på väg att dra mig till sängkammaren för att sova några timmar men innan det tänkte jag skriva rågra rader... Tyvärr så orkar jag inte svara på alla kommentarer i kväll/natt för då blir det alldelles för sent men förr eller senare så svarar jag ju! :P

Igår var vi som jag skrev på sjukhuset med Bellisen igen för att kolla på dom röda prickarna som täcker hela hennes överkropp! Tydligen så var det virusprickar, så vi åkte hem ganska fort igen! Jag hoppas verkligen att dom hade rätt för det sa dom genom att bara titta och trycka på dom! Men jag antar att dom vet vad dom gör, dom är ju trots allt barnläkare och har nog sett röda prickar av alla de slag!?

När vi kom hem från sjukan så kom mamma och pappa över en snabbis med en massa påskgodis, ett STORT påskägg till Bellis med kläder (jeanskjol, blus, mjukisbyxor), böcker (2 olika nalle puh böcker) och en docka i.. Dockan var från morbror/gudfar... Dom hade även köpt en jätte fin påskhäxa till Bellis, gjort en STOR matlåda till mig till min lunch på jobbet idag (fiskgratäng med dill/räksås, potatismos och broccoli). Så hade mamma bakat rulltårta, köpt grädde och köpt aprikoshalvor så att vi skulle kunna göra egna påskbakelser, som vi missade när vi inte kom hem till dom idag! Så fick vi en bukett med tulpaner, två påskliljeplantor och påskris att sätta våra fina fjädrar i... Vi kännde oss riktigt bortskämda! =) Men jag anar att det var det som var tanken med det hela också! Hihi...

Idag gick det superbra att jobba, tur bara att jag inte jobbade mer för när jag gick hem hade jag knappt någon röst kvar, jag låter som Bonnie Tayler nu, fast ännu hesare... Får nästan skrika ut mina viskande ord nu, mycket ansträngande vill jag lova! :P

Bellisen hade varken ätit eller druckit mycke under dagen som gick när jag var borta så när jag kom hem så slog jag o Nicke nävarna i bordet och har tryckt i henne massor med vatten med hjälp av en medicineringsspruta... Vi gjorde det till en lek så hon tyckte till och med att det blev kul till slut. Hennes middag bestod av 8 bitar tortellini med ostsås (STORT FRAMSTEG). Det låter jätte lite men det är en bra början... Hon har dessutom varit vaken länge i kväll och lekt, dessutom haft roligt! Inget pipande och lidande! Hon somnade runt 23 idag, vi lät henne vara vaken för att se om hon orkade det!

Nu är jag också trött så jag ska lägga mig tillsammans med mina skatter i sängen och sova!

Så nu håller jag tummarna för att Bellis är lika pigg i morgon när hon vaknar!

Natti natti alla bloggisar... =)


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Glad Påsk på dig lilla hjärtat! Hoppas ni får det mysigt trots alla sjukdomar och skit :( Ha en fin dag! Puss

2008-03-22 @ 08:16:08
URL: http://charlotte87.blogg.se
Postat av: DD

Ah vilka fina paskpresenter! Kul nar manniskor ar sa omtanksamma.

2008-03-22 @ 08:33:37
URL: http://direlydiverse.blogg.se
Postat av: Marie , Williams Mamma!

kikar in , ha en fin påsk :)

2008-03-22 @ 09:24:24
URL: http://mzetterblad.blogg.se
Postat av: Sandra

Glad påsk :)

2008-03-22 @ 10:44:07
URL: http://saandramaaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0