Sjukdomarna fortsätter!

God dagens! Jag sitter här och velar lite... Jag vet inte om jag ska jobba i morgon eller inte!? Jag mår skit rent ut sagt, feber kvar och när jag sväljer så känns det som att någon försöker strypa mig så jag skulle behöva vara hemma men jag vill samtidigt inte förlora pengarna nu när Nicke är ledig och kan vara hemma med sjuka lilla Bellis, det är ju dessutom 100% OB i morgon. Jag har nästan kommit fram till att jag ska jobba, det gäller ju bara i 4½ timme och sen är jag ledig i två dagar igen.

Hur som helst, i morse när vi vaknade så var det lika pipigt som det har varit dom andra mornarna på sistone, febern på Bellis var lite lägre men när jag skulle byta hennes blöja och kom in i vårat belysta badrum så upptäckte jag MASSOR med röda prickar på henne, i ansiktet, på nacken, öronen, bröstet och på ryggen! GULP!

Då började jag om från början igen med att ringa hit och dit, började med vårdcentralen men ganska snart upptäckte jag att telefontiden var över sen en halvtimme tillbaka så det var bara att glömma! Då ringde jag till Vårdguiden, där sa hon att vi MÅSTE åka in med Bellis idag igen till sjukan, hon trodde att det var en allergi mot pencillinen Bella fick igår. Jag tror också på det, eller så tror jag att det är sharlakans feber... Hennes övriga symptom stämmer in så bra på det, samtidigt så är det ju lite skumt att prickarna kom nu tillsammans med medicineringen.

När Nicklas kommer hem idag så blir det raka vägen in till barnakuten igen, så jag ger inge mer pencillin innan jag vet hur det ligger till! Såhär ser våran Påsk ut! Hoppas att ni alla får en mycket trevligare Påsk!

Kram

Kommentarer
Postat av: Marie

Men stackars er! Vi skickar lite "krya på er" kramar och hoppas att det blir bättre! Kram

2008-03-20 @ 12:44:52
URL: http://www.fruhenriksson.blogspot.com
Postat av: Linda

hoppas ni får hjälp på akuten... kanske vattenkoppor?? tänker på er kramar

2008-03-20 @ 13:49:22
URL: http://mammalinda76.blogg.se
Postat av: kidabouche.blogg.se

vattenkoppor ? kram

2008-03-20 @ 22:05:11
URL: http://kidabouche.blogg.se
Postat av: Anonym

hej jag tyckter också det låter som vatten koppor

2008-03-20 @ 22:23:31
Postat av: Rödebäckaren

Vattenkoppor då? ... Stackars lilla Bellan ... Du får krama henne massor från mig!

2008-03-20 @ 23:50:32
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Nathalia

Hejsan gumman!
Hoppas att ni alla mår bättre nu.
Är du aldrig på familjeliv längre?
KRAM/N

2008-03-25 @ 21:53:22
URL: http://nathalias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0