Gallsten

Detta kan inte vara sant!!!

Nu är det bekräftat! JAG HAR GALLSTEN!
Har vid flera tillfällen sen i Juni förra året haft otroligt kraftiga kramper i övre buken som har strålat ut i ryggen, har även mått illa/kräkts och kallsvettats när kramperna kommer. Kan varken sitta, ligga, stå eller gå, det gör så fruktansvärt ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen när dom kommer. Den senaste attacken jag hade började i Torsdags kväll kl 19. Kl 01 på natten ungefär stod jag inte ut längre så min mamma fick komma hit och passa barnen medans Nicke och jag åkte in till akuten. Väl där fick jag en massa smärtstillande för magkatarr för att kunna ställa den dianosen/utesluta den. Ingenting hjälpte.. Då kände dom lite på magen och började misstänka gallsten, jag fick en spruta i rumpan som tydligen skulle hjälpa men det gjorde den inte. Tillslut fick jag en morfinliknande spruta i magen å den tog bort den värsta smärtan. Jag skulle få en remiss till ultraljud efter 2-3 veckor och blev hemskickad UTAN mer smärtstillande.. Vi kom hem igen vid 04 ungefär och då gick vi och lade oss. Kl 05.30 vaknadejag upp igen med samma smärta, den hade inte avtagit. Kl 12 ungefär så åkte vi tillbaka till akuten, väl där fick jag göra nya blodprover (fick göra det på natten också) för att se om jag hade dåliga värden men det var ganska bra värden. Så jag fick en ny morfinspruta och en massa smärtstillande utskrivet på recept.
Efter mer än 24 timmar så släppte kramperna men smärtan i gallblåsan var fortfarande så pass att jag började gråta vid flera tillfällen. På Söndagen åkte vi in igen vid 16 ungefär. Nya prover togs och väntan var lååång! Kl 19.30 ungefär kom en specialläkare in och sade att det till största sannolikhet var gallsten jag hade och att mina värden hade blivit sämre, dom misstänkte även en inflammation i gallblåsan. HJÄLP!
Jag fick en remiss till ultraljud på Måndagen (igår) klockan 08. Väl där så hittades det mycket riktigt massa stenar.

Efter ultraljudet var det bara att fortsätta vänta i timmar tills överläkaren kom och sa att det enda sättet att få bort min sjukdom var att operera bort gallblåsan. Han kollade om det fanns nån tid samma dag eftersom att min gallblåsa dessutom var inflammerad och blev mer och mer för varje gång jag hade kommit in...

Det fanns ingen tid, så nu sitter jag här och väntar! Har en känsla av att jag kan få vänta ett tag! Hoppas verkligen att jag kan få operera snart för det känns just nu somm att mitt liv har stannat upp. Kan fortfarande inte röra mig ordentligt, kan knappt bära mina egna barn, kan bara halvligga på rygg o sova o.s.v

Så håll tummarna för mig nu att jag blir av med det här elendet så fort som möjligt!!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Fy fan vad hemskt!

Jag håller verkligen tummarna att det sker så snart som möjligt så att du kan börja ta hand om dina barn igen.

Puss och kram

2009-03-25 @ 08:02:59
URL: http://charlotte87.blogg.se/
Postat av: Therese

Det låter fruktansvärt! Jag fattar inte att an ska behöva vänta så jävla länga på att få hjälp i Sverige. Hoppas att det går bra gumman och att du får en tid snarast! Kramar!

2009-03-26 @ 15:08:31
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Anonym

Åååå Gumman!! Stackare... LYCKA TILL!! Tänker på dej... Kramar

2009-03-31 @ 19:30:25
Postat av: Fru Evelina

ajajaj! hoppas du mår bättre nu!

kramar

2009-04-07 @ 19:31:25
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0